HTML

Légifotó - légifotózás - legifotok.hu

Blog a legifotok.hu portál híreivel, életével kapcsoltaban

Friss topikok

Fotózni voltunk a Bükkben

2009.09.05. 12:42 :: legifotok.hu

Hétfő reggeli, budaörsi felszállás után Oroszvári Ádámmal Miskolc reptere felé vettük az irányt. A Centro-Plane 152-es Cessnájával, az ERO-val már jó kollégák vagyunk. Egy párna kell alám, hogy kényelmes legyen a fotózás. Kb 3 órányi repülés után - mely során 6 célpontot fotóztunk és 2 vasutat, és több traktort kergettünk meg - leszálltunk Miskolcon. Az eredmény 500 fotó és 3 teli egészségügyi tasak.

Tankolás után kezdődött volna a sűrű része: 26 fotózandó természeti és ipari célpont, egy Budapest méretű területen.

Tankolás Miskolcon

De az időjárás nem kedvezett, az egyre sűrűbb magasszintű felhőzet alá gyülekezni kezdtek a comulusok, ami a helyi vitorlázóknak az örömöt jelentette, de mi vártunk a felszállással. Egy-egy ilyen felhő teljesen ki tudja takarni a napsütésből a fotózandó témát. A meteorológiától azt az információt kaptuk, hogy délután 5 körül el fognak tűnni. Csakhogy olyankor már túl nagyok az árnyékok, ami egy-egy célpont esetében nagyon jól jöhet, de ilyen mennyiséget megbízhatóan nem lehet fotózni. Szerencsénkre fél 4 körül fel tudtunk szállni az aznapi második utunkra. A terv az volt, hogy mindig azt a célterületet fogom fotózni, amelyik felett nincs felhő. Így is lett. Jól haladtunk, további 18 célpont fotói készültek el. Különösen nagy élményt nyújtott a rudabányai tó regénybe illő látványa. Leszállás előtt találkoztunk egy motoros-siklóernyőssel, őt is sikerült körbefotóznom. Ádám nagyszerű pilóta, hiába mondom az ellenkezőjét, mindig a jó irányba fordítja a gépet.

Rettenetesen elfáradtunk, a jól megérdemelt pizza mellett pedig visszanéztük az aznapi fotókat. Még este megtankoltuk a repülőt, hogy reggel azzal már ne teljen az idő. A reptér bennünket már sokszor vendégül látó személyzete önzetlenül befogadta gépünket a hangárba, és a vitorlázók repülőtáboraiban már sokat látott barakképületben mindannyian nyugovóra tértünk.

Légifotó - Rudabánya, legifotok.hu

Reggel kissé elcsúszva, fél 10 körül kigurultunk a pályára. Újabb termékeny repülés következett. Leszállás előtt Ádám vette észre, hogy alattunk szénnel töltenek fel egy tehervonatot. Sikerült erről néhány elég látványos képet

Légifotó - Diósgyőri vár, Miskolc, legifotok.hu

készíteni, vasutas barátaink remélhetőleg nagyon fognak örülni a képeknek. Rövid tankolás, ebédelés után hazafelé vettük az irányt. Először Miskolc felett fotóztunk, készült kép többek között a Diósgyőri várról és a Tiszai pályaudvarról is. Útban hazafelé elrepültünk a siroki vár és a Kékestető mellett is. A túra utolsó képei a János-hegyi kilátóról készültek.

Légifotó Miskolc, tehervonat, szén, legifotok.hu

Ez volt az egyik első vidéki, és az első többnapos fotórepülésem. Nagy örömmel tölt el, hogy kipróbálhattam magam ilyen körülmények között is. Remélem jól teljesítettem, és az eredmény sokaknak fog örömet okozni. Én nagyon élveztem, és várva várom a következő hasonló utat.

Légifotó, Rudabánya, bányató

A mintegy 10 óra repülés alatt körülbelül 2000 fénykép készült, amelyek feldolgozása folyamatban van. Az adatbázisunkban ( legifotok.hu ) található települések listája hamarosan több tucattal fog bővülni, de még ezt megelőzően, rövidesen láthatják majd bátyám, Somogyi-Tóth Dániel nemrégen a nyaralókkal teli Balatonról készült szintén nagyon látványos képeit is.

Somogyi-Tóth Péter

Szólj hozzá!

Címkék: fotózás bükk légifotó légifotók légifotózás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.